Прес-центр18 травня 2020, 14:05

Основні питання грантерів щодо надання допомоги дітям ФОП – єдинників I та II групи

 
ДАЙДЖЕСТ 
основні питання грантерів щодо надання допомоги дітям ФОП – єдинників 
I та II групи 
 
 
 
 
 
 
Зміст 
 
Хто має право на отримання допомоги .......................................................... 1 
За яких умов можна отримати допомогу ........................................................ 2 
Куди звертатися по допомогу .......................................................................... 2 
У якому розмірі і як виплачується допомога .................................................. 2 
Які документи треба подати ............................................................................ 3 
У який строк розглядаються документи та ухвалюється рішення .................. 4 
Як подати документи по допомогу онлайн .................................................... 5 
Як отримати довідку OK-7 онлайн ................................................................... 5 
 
У зв’язку з карантином уряд вирішив допомогти підприємцям у формі 
допомоги на дітей віком до 10 років.  
22 квітня постановою КМУ № 329 затверджено порядок виплати допомоги 
ФОП – єдинникам І та ІІ груп на дітей (далі – Порядок № 329). Така допомога 
надається на період карантину, запровадженого постановою КМУ від 
11.03.2020 р. № 211 “Про запобігання поширенню на території України 
гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-
CoV-2”, та на один місяць після дати його скасування. Варто зауважити, що 
окремих норм про набуття чинності Порядку № 329 у постанові немає, тож 
зазвичай він набуває чинності з дня опублікування (тобто з 5 травня 2020 
року). 
Хто має право на отримання допомоги 
Отримати  допомогу  на  дітей  мають  право  ФОП  –  єдинники  І  та  ІІ  груп 
незалежно від виду діяльності, використання найманої праці та від того, чи 
отримували  вони  в  цей  період  доходи.  Адже  вона  надається  не  як 
компенсація втрачених доходів, а як соціальна допомога на дітей. Допомога  призначається  й  виплачується  єдинникам,  які  є  громадянами 
України, іноземцями та особам без громадянства, що постійно проживають в 
Україні. 
За яких умов можна отримати допомогу 
Допомога надається єдинникові, якщо він має дітей віком до 10 років включно. 
Однією з основних умов є сплата ним ЄСВ протягом усіх місяців 2019 року. 
Якщо ж ФОП тільки зареєструвався 2019 року, то він повинен був сплачувати 
ЄСВ протягом усіх місяців після державної реєстрації (п. 3 Порядку № 329). 
Якщо  в  родині  обоє  з  батьків  зареєстровані  ФОП,  то  допомога  надається 
одному з них на кожну дитину. Отримання інших видів допомоги не позбавляє 
такого отримувача права на неї.  
Не  мають  права  на  отримання  цієї  допомоги  діти,  на  яких  виплачується 
компенсація послуги  «муніципальна няня». 
Куди звертатися по допомогу 
Звертатися  по  допомогу  треба  до  структурних  підрозділів  із  питань 
соціального захисту населення районних, районних у м. Києві та Севастополі 
держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх 
утворення) рад на адресу місця фактичного проживання ФОП або адресу місця 
реєстрації його як ФОП. Але отримати таку допомогу можна лише за однією з 
адрес. І це орган соцзахисту обов’язково перевірятиме шляхом використання 
власних інформаційних систем (п. 5 Порядку № 329). 
Якщо  ФОП  проживає  на  території,  де  утворені  об’єднані  територіальні 
громади, звертатися із заявою потрібно до уповноважених осіб, що визначені 
виконавчими  органами  сільської,  селищної,  міської  ради  об’єднаної 
територіальної  громади.  Вони  будуть  приймати  документи  та  передавати 
відповідним органам соціального захисту населення. 
У сільській місцевості треба звертатися до осіб, уповноважених виконавчими 
комітетами сільських і селищних рад. Вони будуть приймати документи для 
призначення  допомоги  на  дітей  і  передавати  їх  відповідним  органам 
соцзахисту населення. 
У якому розмірі і як виплачується допомога 
Допомога  надається  в  розмірі  прожиткового  мінімуму,  установленого  для 
дітей  відповідних  вікових  груп  станом  на  1 січня  2020 року,  і  виплачується 
щомісяця за повний місяць. 
Згідно з Держбюджетом-2020 прожитковий мінімум для дітей становить: – дітей віком до 6 років: з 1 січня 2020 року – 1 779 грн, з 1 липня – 1 859 грн, з 
1 грудня – 1 921 грн; 
– дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня 2020 року – 2 218 грн, з 1 липня – 2 318 
грн, з 1 грудня – 2 395 грн. 
Якщо  протягом  отримання  допомоги  дитина  стане  старшою,  розмір  її 
переглядається  з  огляду  на  відповідний  розмір  прожиткового  мінімуму  з 
наступного місяця.  Наприклад, якщо у квітні дитині виповнилося 6 років, то за 
квітень допомога на неї становитиме ще 1 779 грн, а з травня надаватиметься 
вже в розмірі 2 218 грн. 
Допомога на дітей призначається з місяця звернення (п. 7 Порядка № 329). 
Звернутися раніше, ніж 5 травня, ніхто не міг, бо постанова тільки цієї дати 
набула  чинності.  Чи означає  це,  що  за  березень  та квітень  її  не виплатять? 
Відповіді на це запитання поки що немає. 
Для  отримання  допомоги  підприємець  має  відкрити  окремий  рахунок  в 
банку на ім’я фізособи, адже допомога на дітей виплачується через установи 
уповноважених  банків  згідно  з  Порядком  виплати  пенсій  та  грошової 
допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженим постановою КМУ від 
30.08.99 р. № 1596. 
Перш  ніж  подавати  документи  на  призначення  допомоги,  треба 
звернутися  до  банку  для  відкриття  окремого  рахунку  для  її 
отримання. 
Зауважимо,  що  цю  допомогу  підприємці  не  записують  до  Книги  обліку 
доходів, бо вона отримана не від підприємницької діяльності й у жодному разі 
не стосується його бізнесу. Тож і в декларації єдинника для неї нема місця. 
Які документи треба подати 
Для  призначення  допомоги  на  дітей  заявник  подає/надсилає  органові 
соцзахисту населення  заяву за встановленою формою (додаток до Порядку 
№ 329) і документи, які підтверджують право на отримання допомоги. Заява 
заповнюється від імені фізособи – не ФОП. У ній зазначаються всі данні про 
себе  та  дітей,  на  яких  планується  отримати  допомогу,  з  посиланням  на 
документи, які засвідчують заявника та його дітей. 
Надати  заяву  та  відповідні  документи  можна  як  у  паперовій,  так  і  в 
електронній формі. 
Під  час  карантину  документи  в  паперовій  формі  можна  надати  поштою 
(рекомендованим листом з описом вкладення). Якщо ФОП вирішив подати в електронній  формі,  то  потрібно  заповнити  спеціальну  форму  на  порталі  e-
services.msp.gov.ua на сайті Мінсоцполітики. 
На  заяву  та  документи/відомості,  що  подаються  в  електронній  формі, 
накладається  кваліфікований  електронний  підпис  заявника.  Відомості  про 
прізвище, ім’я та по батькові заявника, його реєстраційний номер платника 
податків  та  реквізити  документів,  що  посвідчують  особу,  отримуються  з 
кваліфікованого сертифіката електронного підпису (п. 12 Порядку № 329). 
Якщо документи надаються в паперовій формі, то довідка з Пенсійного фонду 
про сплату ЄСВ (індивідуальні відомості про застраховану особу) за формою 
ОК-7 надається в оригіналі, а свідоцтва про народження дітей віком до 10 років 
–  копії.  Зауважимо,  що  довідку  ОК-7  можна  отримати  в  електронній  формі 
через портал послуг ПФУ. 
Якщо  ж  документи  надсилаються  в  електронній  формі,  то  надаються  їх 
фотокопії. 
Якщо ФОП є іноземцем або особою без громадянства, він додатково додає 
копію  (фотокопію)  документа,  що  підтверджує  його  право  на  постійне 
проживання в Україні. 
Якщо  допомогу  планує  отримувати  опікун  над  дитиною,  він  подає  копію 
(фотокопію)  рішення  районної,  районної  в  м.  Києві  та  Севастополі 
держадміністрації, виконавчого органу міської, районної в місті ради(у разі її 
утворення),  сільської,  селищної,  міської  ради  об’єднаної  територіальної 
громади або суду про встановлення опіки. 
У який строк розглядаються документи та ухвалюється рішення 
Подані документи розглядає орган соцзахисту протягом трьох робочих днів 
із дня отримання заяви з усіма потрібними документами. 
Орган соцзахисту населення перевіряє чи є ФОП єдинником першої або другої 
групи,  для  цього  користується  даними  Реєстру  платників  єдиного  податку. 
Отже, відомості про такого діючого (не зупиненого) єдинника повинні бути в 
реєстрі. 
Після розгляду документів ухвалюється рішення про призначення допомоги чи 
про відмову в її призначенні із зазначенням причини відмови та видається чи 
надсилається  заявникові  письмове  повідомлення,  зокрема  в  електронній 
формі (якщо заява подавалася в електронній формі).  Як подати документи по допомогу онлайн 
Отримати допомогу онлайн можливо на сайті Дії за посиланням 
Як отримати довідку OK-7 онлайн 
На вебпорталі Пенсійного фонду www.pfu.gov.ua потрібно обрати категорію 
«Портал  електронних  послуг»  та  перейти  за  відповідним 
посиланням https://portal.pfu.gov.ua  
Перейти в категорію «Дані з реєстру застрахованих осіб», яка знаходиться за 
Щоб  отримати  довідку,  авторизуйтеся  в  особистому  кабінеті  вебпорталу 
електронних послуг ПФУ.  
Зараз це можна здійснити не лише за електронним цифровим підписом, 
а й за BankID, тобто за номером банківської картки. 
Оберіть розділ Запит на отримання електронних документів – Довідка про 
трудовий та страховий стаж та заповніть Новий запит на отримання документів 
інформацією про працівника, після чого натисніть Відправити до ПФУ. 
Отримати Довідку також можна в розділі Звернення, вибравши завдання 
зі статусом Виконано: 
В отриманому документі знайдіть файл у pdf-форматі Довідка про трудовий 
та страховий стаж. Цей документ збережіть або роздрукуйте. 
Достовірність всіх довідок сформованих не вебпорталі ПФУ підтверджується 
QR-кодом. 
Електронний документ з QR-кодом (довідки ОК-5, ОК-7, довідка про розмір 
пенсії тощо), підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду 
України, згідно з чинним законодавством, є аналогом паперового документа, 
підписаного відповідальною особою в органах Фонду